Energiedirect werd op 1 juli 2016 hoofdsponsor van PSV. Voor iedereen - ook niet PSV-fans - een verrassende keuze van de ploeg uit Eindhoven. Energiedirect had totaal geen naamsbekendheid bij de Nederlandse bevolking. Daarom heerste er vanuit de PSV-fans veel negativiteit rondom deze samenwerking Een latige start voor EnergieDirect
Voor Energiedirect was dit juist de reden om de samenwerking met PSV aan te gaan. Energiedirect was ook van zichzelf bewust dat zij niet de naam hadden waar PSV-fans eigenlijk wel op hopen. Zeker aangezien Philips een begrip is binnen PSV. Energiedirect heeft op zeer eigen wijze ervoor gezorgd dat zij als sympathieke sponsor worden gezien. Hoe EnergieDirect succesvol werd bij PSV Het eerste jaar van de samenwerking was vooral hard werken voor de nieuwe hoofdsponsor van PSV. Het kost natuurlijke enige tijd dat voordat het negatieve gevoel bij de fans is weggenomen. Om deze reden koos Energiedirect ervoor enkel in te spelen op de sympathie van de fans. Zo heeft Energiedirect het eerste jaar niks op sales gedaan, maar enkel acties georganiseerd vanuit hun sponsorschap voor de fans. Dit bleek goed te werken en de steun voor de nieuwe hoofdsponsor werd groter. Vanaf dit moment is Energiedirect begonnen met PSV Energie. Een groene energie speciaal voor PSV-fans die extra voordelen met zich meebrengt. Eerlijk is eerlijk, Energiedirect wil natuurlijk ook meer klanten aan zich binden via het sponsorschap met PSV. Dit is gelukt. Sinds de start van de samenwerking met PSV, zijn er 85.000 nieuwe contracten afgesloten, de naamsbekendheid nam toe van 40% naar 60% en zijn ze de vierde speler in de energiemarkt. (Eindhovens Dagblad, 2019) Groots afscheid Met als klap op de vuurpijl liet Energiedirect afgelopen Carnaval Romario overkomen om feest te vieren met de Eindhovenaren. Een betere actie kon Energiedirect natuurlijk niet doen voor de echte PSV liefhebber. Na een driejarige samenwerking als hoofdsponsor verhuist Energiedirect nu naar de achterkant van het shirt tot medio 2022. “Dit helpt ons in het realiseren van onze ambities. Wij zijn er trots op dat energiedirect.nl twee jaar langer op ons shirt prijkt en als partner nauw aan onze club verbonden blijft”, zegt de nieuwe commercieel directeur Frans Janssen. Dit is hoe het moet Als je het aan mij vraagt, is de manier waarop EnergieDirect het heeft aangepakt, hét voorbeeld van hoe het moet. EnergieDirect kwam als onbekende 'nono' de energiemarkt binnentreden en was direct erg enthousiast. Om enkel via social media en paid media sales te creëren is eigenlijk onmogelijk en dus was er een grote opstap nodig. Aangezien Nederland erg voetbalminded is, is de keuze om juist sponsor te worden van een voetbalclub geen verkeerde keuze, maar juist een hele goede. De insteek van de sponsor is ook erg slim. De PSV'ers zaten namelijk helemaal niet te wachten op een sponsor die uit was op het verkopen van contracten. Het winnen van sympathie bij de supporters was stap 1 om pas in het laatste jaar, jaar 3, over te gaan tot het verkopen van contracten. Met al deze acties heeft EnergieDirect hun doelstellingen bereikt. Een voorbeeld voor velen als je het aan mij vraagt.
1 Comment
10/12/2022 04:14:23 am
Tend seem rate structure doctor above skin general. Class form a military civil.
Reply
Leave a Reply. |