De Franse autofabrikant, Peugeot, is al jaren betrokken bij tennis en geen vreemde eend in de bijt dus. Peugeot Nederland breidt dit uit met hun NextGen Lions programma. Dit programma houdt in dat Peugeot aanstormde tennistalenten de handvatten toegereikt krijgen door Peugeot om ervoor te zorgen dat ze hun eigen top weten te halen. Op dit moment zijn dat: Tallon Griekspoor (20), Botic van Zandschulp (22), Tim van Rijthoven (21) en Ryan Nijboer (18). NextGen is er voor de ... juist... Next Generation Het Peugeot NextGen Lions programma is er niet alleen om de sporters financieel te ondersteunen, maar ook juist op mentaal gebied. Dit is namelijk een punt waar bij de jeugd veel winst is te behalen. Ellis Blasé, Manager PR & Sponsoring Peugeot Nederland, is erg enthousiast over de ingeslagen weg. 'Met dit onderscheidende, lokale talentenprogramma motiveren en stimuleren we hen om hun dromen na te jagen'. De metafoor met de leeuw uit het logo van Peugeot is makkelijk gemaakt wanneer Ellis eraan toevoegd dat de willen dat de spelers spelen als leeuwen. Samenwerking met Kiki Bertens Nu heeft Bertens zich ook verbonden aan het NextGen Lions programma van Peugeot. Deze samenwerking start tijdens de WTA Finales. De rol van Bertens is een soort mentorrol. Zij gaat de tennistalenten begeleiden, stimuleren en motiveren tijdens hun weg naar de top. Bertens is hierin natuurlijk een uitermate geschikte kandidaat met haar top 10 klassering. Bertens zal met haar expertise en status een voorbeeld zijn voor de jongere tennissers die willen bereiken wat zij al bereikt heeft. Een slimme keuze dus van Peugeot om een samenwerking aan te gaan met Nederlands beste tennisster. Ook Bertens kijkt met vol enthousiasme naar de samenwerking met Peugeot: 'Het plan van Peugeot spreekt me enorm aan. Ik hoop een inspiratiebron te zijn voor de jeugd om ook te gaan tennissen. Daarom ben ik blij met Peugeot als partner. Ik vind het leuk dat ik vanuit net NextGen Lions programma mijn steentje kan bijdragen.' (NextGenLions.Peageot, 2019) Past het bij de core business? Ook hier is weer sprake van een goed partnership. Al is natuurlijk wel de vraag of autofabrikant peugeot hier de juiste in is. Want als we kijken naar de 5 conceptcriteria: past het bij de core business van het bedrijf, dan is het antwoord 'nee'. Toch laat Peugeot wel zien betrokken te zijn bij de jonge talenten en met de hulp van Kiki Bertens verstevigen zij dit concept. Ondanks dat het niet helemaal bin hun core business past, hebben ze dit wel goed op poten gezet.
0 Comments
Leave a Reply. |